come with me

March 19, 2012

[SPM special] Hidup kene ada plan bro!

Assalamualaikum wbt..
Heyo everybody!

Esok selasa. Aku dengar rabu tade.. Harharhar..
(Mcm-mcm songeh budak spm ni)



So, apa plan pas dapat result? Ada plan ke?
Haruslah ada!!


Bhahaha.. Actually ni plan F dah.
Ada la lagi plan A, B, C, D, E..
Bnde yang aku nak tekan kat sini bukan lah pentingnya ada plan.
Sebab ramai penah dgr,
"If you fail to plan, you plan to fail!"

Alkisah:
Aku penah lah dengar satu ceramah motivasi (free) sbb sekolah byrkan.. :D
Pakcik yg bejet tu cakap,
"Kita perlu mmbuat perangcangan, tapi tak perlu ada planA, planB.
Sebab kita akan hilang fokus terhadap tujuan kita yg sebenar."

HAHA, bongek punye pakcik. Bapak yakinnya cakap.
Fyii.. Tapi tu pendapat dia kan. Siapalah aku utk menidakkannya.
Tapi aku tak boleh betol kalau org nak pengaruh kita dgn sstu seremeh tu!

Kita tahu kan yg plan Allah lagi cool dari plan kita.
So, dengan satu2nya plan kita buat, aku risau kita akan fikir,
"I know who am I, and I know this is the best for me!"
Susahlah kalo kita dah terfikir camni.

Akhir kata, pintu syurga bukan ada satu.
Pfft,, pintu neraka pun.. :'(

p/s: Huh, boleh pulak aku buat siri [SPM special] kan. Haha, punye la lama rasa tggu hari rabu.. ~_~'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...