come with me

September 8, 2010

Bismillah (oh Tuhan, ampuni aku)

Ramadan hampir berlalu.. beberape hari je lg tiggal tuk berpesta ibadat.

waktu yg benar2 ditunggu para solehin, & juga munafikin.. huh..



Alhamdulillah, bnyk tol ceramah yg dianjurkn yg menerangkan tntg kelebihan

mlm al-qadr. Tapi masalahnye, golongan yg join bnde2 camtu cme org2

yg dah tahu, dah paham & akan melakukn ibadat tu.

(so, ceramah2 ni juz dpt naekkn smgt dyorg)

Tp aku buat conclusion yg ceramah2 ni HAMPIR useless sbb yg tak paham,

tak tahu, xde sorg pun duduk dlm majlis camtu. (sorry kalo ade tp aku xprsn)



Aku nak sentuh cket sal remaja nih.. aku pun remaja gak, & aku rase kbnykn

kita ni BANGANG.. knp? sbb kalo ade org yg wat sstu kebaikan korg tentang,

kalo wat keburukan pun korg tentang. sbb ape? sbb korg benci org tuh!!

Ingatlah pesan sahabat r.hu,

"dengarlah apa yg dikatakan, jgn lihat siapa yg berkata"



(malas ah nk tulis pnjang2, korg bukan nak bce pown, kalo bace pun, sikit2 je, xabes)

(TQ pd sesape yg bace smpai abes)



Dan aku rase aku tulis ni pun xgune gak, yg BANGANG mls gak nak bace.

So, tugas kita yg tahu, yg paham ni lah tuk sedarkn & sampaikn kat diorg.

aku tahu kita xmampu bagi taufiq & hidayah, so, just sampaikan.



Takkan nak harapkn ceramah perdana, mampos diorg nak pegi! aku pun malas!

So, kite yg selalu lepak ngan dak2 camtulah yg perlu sedarkn die sikit demi sikit..

Aku bknnye na korg bg ceramah, cme selitkan dlm prckpn & prbuatan korg keindahan

Islam.. contohnye ngah lepak, masuk waktu solat, ajak la g solat.. mudah kan??



pendapat aku:

bagi aku la, perkara wajib nih, buatlah, jgnlah tinggal. biar xdapat pahala,

asalkan terlepas dari dosa..

(sesape yg xsetuju ngan pendapat aku nih, tolong tegur aku ngan hujah2 yg bernas)

TQ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...