come with me

December 11, 2010

Dia Sempurna???

Dia Sempurna... huh?

ni bukan luahan perasaan terhadap kekasih or org2 yg disayangi, tp untuk... entah la...

aku tahu bukan aku sorg yg rasa, bila kita tengok seseorg lebih berjaya, lebih bahagia drpd kita, akan terbit perasaan iri dalam diri kita kan? ngaku je la... kalo tak bnyk mesti ada sikit walau sekelumit...

kekadang kita rasa diri kita ni tak berguna langsung kalo na dibandingkan dgn dia, bak kata mmber aku "juz like a useless shit"...

but why? did we kill somebody? did we failed in all exam? did we've been somekind of rubbish in diz community?
arghhhhh~~:(

pagi ni aku bgon awal (xde la awal sgt), tp juz lepak dlm bilik je... then aku dgr parents aku borak2 kat dapur. ah, tetibe hati aku luluh bila dgr ayah aku ckp sal something... 'dia agak terkilan sbb aku belum capai sstu yg junior2 aku da capai'

yeah, aku xde la pandai mana, tapi aku xbodoh!!

bapak aku xpaham ke ape yg aku trpakse lalui? dia xpaham ke condition aku? dia xtahu ke ape mslh aku? ha? ha? ha?

perlu ke aku putus asa? haha.. no way!!

yup! dia xbenar2 paham! sbb dia bukan aku!

so aku terpaksa buktikn yg dia xperlu rase terkilan.. sikit pun xperlu!!

(case closed)

berbalik pada dia sempurna..

masa aku lepak2 n borak2, ada la mmber aku ni ckp, "best an kalo kite dapat jd cam 'dia', da la kaya, bijak lak tuh. mak bapak aku sllu mental ngn aku, boring ah. aku bukan xnak study, tp xde mood ah. tension gile aku duk cni (hostel)"

so otak aku ni pun mengiakan ape yg dia ckp. btol gak, kalo la aku adalah dia.. kalaulah... kalaulah... XD



drpd Abu Hurairah R.hu: Rasulullah SAW brsabda:

...... (if you afflicted in any way), do not say ; 'kalau aku buat camni, mesti aku dpt camni n xkan jd camni', but say only ; Allah so determinded dan melakukan apa yg dikehendakinya.'....... perkataan "kalau" membuka salah satu drpd pintu2 syaitan!
(Muslim)

berdasar hadis ni aku da tolong bukak slh 1 pintu kesyaitanan dlm diri aku!! astaghfirullah...

entah dah berapa bnyk "kalau" yg aku lafaz atas perkara2 yg aku sesalkn selama ni. aku xpercaya kat Tuhan ke? aku xpercaya yg Dia berkuasa? aku xpercaya dgn ketentuan Dia? so, hamba ape aku nih?

:::conclusion:::

we look at sumbody,
kita kagum kat dia! its okay
kita na jadi mcm dia! its okay
but never get jelous n hope that he'll fail oneday..
never..

sebaliknya berusaha bukan setakat nak jd cam dia, tp lebih lagi, lebih berjaya, lebih bahagia dr dia!!
jdkan dia checkpoint yg perlu kita lepasi!
jgn asyik ckp, 'biarlah dia, dia bijak, dia hebat, dia kaya, dia sempurna!!'
sbb tanpa korg sedari korg ada lebih dr apa yg dia ada, korg lagi sempurna, itu kelebihan dia, cari kelebihan korg, use it wisely, so... ape yg korg tuggu lg? show it to the world!!

:))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...