come with me

September 2, 2011

Dalam Aku Ada Hantu - Pwincess Part II

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
Baru kemarin aku rasa update cerita dgn title ni..  :)
Sebelum ni aku cite keadaan akak sedara aku yg diganggu oleh makhluk halus sehingga mengganggu rutin harian dan menjejaskan seluruh kehidupan harian dia.
Then semalam aku dapat berita dia dah sembuh!!! Alhamdulillah..
(mmg la cepat dpt berita sbb umah xsampai 1batu pun) :D

~behind the scene~
Malam kemarin lebih kurang dalam pukul 8, abg dia pergi jemput sorang mamat indon. Yang aku tau, mamat ni lebih kurang macam bomoh gak, tp dia muda sesangat lagi, tua 3-4 taon je dari aku kot. Then dia sampai2 je kat umah tu, akak sedara aku lari masuk dalam bilik n kunci pintu (mcm tau2 je ada org hebat dtg). Pujuk punya pujuk last2 dia xnak kuar jugak, so abg dia (dia ada ramai abg) panjat siling dari ruang tamu, pecah masuk bilik tu. Then operasi bermula!! jeng3...

Benda tu start dah mental. Giler kau, bapak katang sebab benda tu da control 100% badan dia. Bersilat kejap sebab nak tenangkan 'akak sedara' aku tuh. Tetiba suara dia jd garau, cakap ape entah, mamat tu paham kot. Bagi air penawar kat dia, dia muntahkan semula. Suruh mengucap dah tak boleh. (masa tu bunyi cengkerik kuat yg luar biasa kat luar rumah, pakcik aku pun buat2 katang pergi usha kat luar, xtau la dia jumpe apa).

Then mamat tu tanya ada 'barang' ke? Makcik aku cakaplah ada, sebab mcm2 'barang' yg tok bomoh sebelum2 ni bagi. Dia suruh buang segala2nya. Makcik aku follow je. lepas habis buang sume 'barang', suruh mengucap lagi, still tak boleh. Mamat tu pulak yg mental, dia tanya lagi, ada lagi tak 'barang'? pikir punye pikir.. ada!!! Ada sorang bomoh suruh tanam botol kat keliling rumah, kononnye xbg 'benda' masuk. Gali semula 'barang2' tu pastu buang.

Sekali lagi suruh bawak mengucap, aiseh! Tak boleh lagi. Cari lagi kat mana ada barang.............. hah! Da jumpa! Barang terakhir ada pada kakak dia kat Selangor. Waktu tu da dekat 4pg. Terus call n suruh buang barang tuh. Akhirnya, lepas jugak dia mengucap. Alhamdulillah! Next, mamat tu ngaji sikit2 then bawak keluar sisa2 benda yg ada dalam badan akak sedara aku tuh. Subuh baru settle. Lama kan...

Sekarang ni dah waras, dia dah ingat siapa diri dia, dah xde 'puteri', segala2nya dah jd normal. Alhamdulillah!

Dia dirasuk sebab mungkin ada orang dengki. Then bila dia dah jd camtu, mak bapak dia sanggup buat apa saja arahan bomoh/ustaz/org2 tua utk cari penawar (mak bapak korg pun sama lah, sanggup berkorban utk anak2. tp korang? fuhhh~). Macam2 dia buat, mandi laut pukul 3pagi, minum air pokok itu ini, yg botol tadi, entah berapa harga sebijik (kat dalam tu ada ayat2 dari surah yasin yg dah dikucarkacirkan). Semua barang tu  bukan penyembuh, tp tarik lagi banyak jin dan setan utk berkampung dalam akak sedara aku tuh. Tapi tak boleh salahkan mak bapak dia jugak. Diorang panik kot, tu yg panggil entah sesape.

p/s: Act, bapak aku tak kasi cite sebab bimbang 'benda2' yg lain tahu, then gtau tuan dia. Fuiyoo, majukan makhluk halus skrg, siap ada fesbuk. wakaka.. Tapi takpe lah kan, kalau 'korang' nak sangat cari aku, 'korang' cari mamat ni dulu sebab aku simpan kat dia. Then baru cari aku k. Hahahaha...

kan besh kalo suma hantu yg muncul cun camni, woha!
p/s: irsyad, aku mintak maaf sesangat dgn kau, sebab aku tak puas hati dgn kau. sape suruh kau buat lembut camtu. eeuuwww... aku mintak maaf sekali lagi. dan tolong jgn nasihat aku sebab kata2 kau selalu menghancurkan motivasi diri aku. sekian. (kpd sesape yg kenal irsyad, tlg gtau dia yg aku mintak maaf ek)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...