come with me

February 9, 2012

Oh! Ramainya Ustaz-Ustazah..

Assalamualaikum wbt.
Hoye everebody!! Senyum sikit, okay sudah!

Sape nak jadi ustaz/ustazah?
Pergh, boleh bilang guna jari kaki jeh!
Tapi kenapa title aku Oh! Ramainya Ustaz-Ustazah?
Ha?
Haa?
Haha, lets cekidout!!


 

INI IALAH GAMBAR HIASAN SEMATA-MATA DAN DIORANG MASIH HIDUP ;)

Ahha, back to real topic.
Kenapa aku cakap ramai ustaz-ustazah?
Dalam ramai2 fren aku, hampir 90% akan post kat wall mereka sesuatu yg ilmiah, sesuatu yg mampu memberikan 'kesan' kepada sesetengah drpd kita.
Mula2 aku jelek gler tau tgok orang post ayat2 macam, "Jom solat!", "Selamat Zohor!", bla bla bla... 
Haha, setan betol kan. 
Kenapa?
Sebab ramai yg aku kenal seolah2 'hanya Islam di Facebook!'.
Tapi lastly aku perasan,
bila diorang menyeru ke arah dakwah even diorang tak buat,
even diorang just copycat,
bukan ke still ada saham pahala utk diorang kelak?
Ada ke?
Iye?
Serius?
Hah, nnt la aku cari bukti.
(Dalil xboleh nak reka kan?)

Lepas tu kan, aku usha lagi perlakuan2 facebookers ni. Ada yg akan unfriend orang yg add diorang atas beberapa sebab. Antaranya:
  1. Sebab orang tu add semata2 nak penuhkan frenlist (berape ek kalau penuh? 1000? 10000? 1juta?
  2. Sebab mereka adalah stalker!! omg..
  3. Sebab profile mereka meragukan..
  4. Sebab mereka post perkara2 yg melalaikan..
  5. Sebab mereka itu sendiri lalai (cth: tak tutup aurat, mencarut, dll.)
Banyak lagi sebab lain aku rasa,
tapi dalam bnyk2 sebab,
semua aku terima kecuali nombor 5!
Cuba fikir,
andailah kata korang ni amat cool dalam berdakwah,
ayat2 penuh dengan hikmah,
so apa lagi?
Teruskan post, publish!
Dakwahkan ada 3, tulisan, penulisan, contoh tauladan!
Dah kira hebatkan korang dapat buat salah satu.
Lebih kurang dapat laksanakan 1per3 tugas Nabi!!
Woha! Masya-Allah!

p/s: Kalau korang artis macam Syam-Kamikaze tu, mmg lah org like sampai 942 dalam masa 7minit! Tapi korang dakwah demi 'LIKe' tu ke? Cmon la brother, sister, ikhlaskan niat, something great waiting for us! Yakinlah! (pesanan utk diri sendiri)

p/s: Sekali lagi, gambar2 kat atas adalah gambar hiasan okay! ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...