come with me

February 10, 2012

(Valentine's Special) Say Hye To St. Valentino..

Assalamualaikum wbt !!! ;)
Heyo everybody..
Err, sebenarnya title kat atas tu tak habis lagi. Full version bunyinya gini,

Say hye to St. Valentino when U've been thrown into Jahannam! Ouyeah!!

Haha, buat budak sekolah agama macam aku nih dah cukup masak dah bila tiba 14Feb. Badan dakwah, badan pengawas dan segala badan2 yang ada kat sekolah akan buat poster, iklan dan bagai2 tentang anti-valentine's day! 


p/s: Sape tahu 12Feb kita kehilangan sape? Tak tahu maknanya korang pun noob mcm aku. Heh, orang Islam, tapi sejarah Islam tak tahu, Ulama tak kenal..


Woha! Selalu jugak aku baca artikel2 diorang nih. Tapi yang peliknya setiap tahun cerita yg sama akan diceritakan semula dengan versi baru! Cool.. Hehe..

Tapi haram punya haram, hanya bersepah bebudak sekolah yang seolah2 sambut benda ni. Maklumlah, masing2 ada pacar sendiri. Hadoiyai.. Haraplah tokey2 artikel tu tak melibatkan diri, kalau tak, fuiiyy..

Ahha, tadi kan aku dengar khutbah! Aku ulang sekali lagi tau, aku dengar khutbah!! Haha, nak tahu tajuknye? Valentine's Day Haram! (Sampai tersasul khatib nak mengeja ayat tu. Maklumlah, 'valentine' dalam tulisan jawi. haha)


So, aku tak tahu macam mana kedaan korang2 kat sekolah lain, mungkin ada yg lebih bagus dari kat sekolah agama, mungkin jugak ada yang lagi expert. Haha, tapi aku rasa dakwah dah sampai dah kat korang. Fatwa kebangsaan tahun 2005 pun dah haramkan, kalau tak aku tak kesah pun sape2 nak sambut.

Menurut yang maklumat yg sampai kat aku (melalui artikel2, blog2, wikipedia) takde lagi Non-Muslim dapat jatuhkan Islam tanpa mempergunakan orang Islam selain mamat ni. Iye ke? Nanti sesape yang ada kaji, bagitau aku tau. Sejak habis spm ni, aku malas betul nak mengkaji sendiri.. Huhu..

p/s: Ada awek? Takyah lafaz, buat penat je. Belajar rajin2, dapat kerja yg mantap, kahwin! Woha!! ;D 
INDAHNYA HIDUP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...