come with me

April 13, 2012

Going Abroad? [Ver. Afterschool]

Assalamualaikum wbt..
Heyo everybody!

Haaa, jom nyanyi jap.. Jum lah, jum lah.. Okay?
1 2 3 go!!! Dugaannya..

Bapaku mahukanku jadi seorang ustad,
Bukan cita-citaku,
Bukan impianku.

Aku terlalu muda tuk tinggalkan keluarga,
Bila tiba masaku,
Pilu mula terasa.

Berkecamuk hati, hatiku sendiri,
Persoalannya kini,sampai bila mampu ku bertahan,
Mampukah ku bertahan?

Wowo,
Nampak ketarakah dilema di wajah ku,
Wowo,
Diluarnya tenang tapi tuhan saja tahu.

Cuba ku dalami,
Sampai termimpi mimpi,
Namun apa yang ku jumpa,
Semuanya sama.

Ouyeah! Sporting lah korang.. Haha..

Menyesal pulak aku tak tahu apa yang aku minat, tak tahu apa yang aku nak belajar.

So, adik2... Nanti jangan pandai belajar je okay. Result cemerlang gler vavi pun sangkut jugak bila hilang punca..

Tu je nak pesan.. 

Tapi, not bad la jadi ustaz, bnyk sikit saham akhirat. Tapi dakwah tu bukan kerjaya, tapi tggungjawab setiap muslim. Tak gitu?

Kbai. <-- uit, mana ada ustaz ckp gini!!

See? Aku rasa aku tak boleh jadi pendidik laa, hancus masa depan negara.. Harhar..

Tapi kalo lepak Madinah 5tahun, ada chance nak nikah kat Masjid Nabawi.. Hehe..

Then, bukannya belajar 24/7 kan? Boleh jugak jalan2 kan Korea ke, Rusia ke... Hah... Aku dah nmpak aku yg aku nak.. *winkwink

DEAR FRIENDS, SEE YOU THERE!

p/s: sape2 nak race, tggu aku kat lebuh raya kuantan-pekan 8.01am tiap2 pagi.. see ya!!

Btw, aku ada buat acc tweet tweet, tapi tak reti nak guna, so sape2 yg pro tu, tlg la ajar.. hehe
Check this out https://twitter.com/#!/firdauskama

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...