come with me

July 2, 2011

Bersih! = Suci? [Bersih 2.0]

huh, dah lame xsentuh keyboard, rasa nak gigit2 jeh, haha.
buzy giler duk hostel smpai xde masa nak jenguk computer lab
(lgpun internet lg slow dr tenuk)
huhu, bnyk ngat aku nak cite, tp yg ni terbaru n plg fresh
so aku xpayah pikir camne nak susun ayat..
p/s: title kat atas xmembawa makna
~slmt mmbaca~

2/7/2011
2.47pm

Khamis lepas ustazah bg surat ckp aku tersenarai sbg penerima anugerah wacana kecemerlangan.. perghhh, seronok gler (thank God) smpai time jawab paper Quran Tahriri aku nampak duit je, bhahaha (nampak sgt mata duitan) eleh, korang pun sama gak, duit tu wadah utk kita hidup, kan? nak ke xnak ke, tetap kena ada.


So dalam surat tu kata kene register dlm pukul2, tp aku tengok jam 2.02pm, bapak aku xbalik lg.. dalam kepala aku dah set 'xpergi la aku nampaknya' then tetibe bapak aku drift masok garage (cit! mcm gempak je) LOL..

Hoh! sia2 bapak aku pecut 120! smpai2 sume org masih kelihat tersumbat dan menyumbat smpai la dekat kul 4, sampai habis raptai, sampai masuk waktu maghrib! fuhh.. lame tuh! 

Dikesempatan ini aku nak tabik kepada yg rasa resah sbb xsolat. Tahniah! iman korang still pada level memuaskan, sampai ada yg bentang kain pelikat n solat kat ruang kosong yg ade (budak al-attas start, then aku pun join, pastu makin ramai yg join) semoga Tuhan mmberi ganjaran atas apa yg anda lakukan.

Janji Melayu? aku xrase melayu je yg buat camni, janji kul 8 start, dah masuk isyak pun still ngokngek2 entah ape2. Lastly majlis start tanpa MB sbb dy ada hal.

bla bla bla...
makan malam...
bla bla bla...
ucapan...
bla bla bla...
dpt hadiah...
bla bla bla... 
buat giler... 
bla bla bla... 
borak2
bla bla bla... 
usha awek sebelah  :)



11.09pm

Tetibe tanpa signal MB muncul. mcm biasa, dy buat selamba (ejas mic sendiri) then start bg ucapan..
"jgn lihat siapa yg berkata, dengar apa yg dikatakan" ..  

kata2 ni aku pegang setiap kali nak dengar ceramah, tazkirah, teguran, ucapan, pidato, discussion dsb... (kalo korg rasa ayat aku mcm mnjurus ke arah parti trtntu, maaf korang silap!) dalam ucapan 28 minit tu, macam2 analogi, cerita, jenaka, fakta sejarah, petikan buku yg dia sebut.... just about a thing : 
ISU BERSIH..
Beberapa mggu lepas aku xtahu pun apa itu 'bersih' smpai la ada org tawarkn aku t-shirt 'bersih' free of charge, then siap ajak pergi perhimpunan.. hahax, perhimpunan skola yg xsmpai 20minit tu pun kekadang aku ponteng, inikan nak pergi perhimpunan ni. kui3.. tp kalo free, pegi la jenguk jap.. ;)

Dear:
Orang yang memerhati perlakuan aku. Tadi aku buat gila time majlis tu, terutama time raptai. Alasan aku mudah je, aku boring + mengantuk. Sebelum ni kalo sumbat tahap dewa, aku terus landing kepala atas meja, tidur! Tapi ada member tegur aku, dia ckp, boleh ganggu majlis, orang lain rasa janggal, nampak sangat tak senonoh & bnyk lagi la dia sebut.. So aku buat keputusan utk jadi gila-gila! So, tadi buat kali ke 8 aku terima ayat yg lebih kurang sama "aku tak sangka kau macam ni" dari ex-classmate aku.. huhu~ chillax la beb, aku dah puas jadi pasif dalam kelas, so, lemme rawks! may i? :D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...