come with me

July 3, 2011

Dalam Aku Ada Hantu

3-4jam lagi aku kena balik hostel,
tapi sebelum tu aku nak re-new
Dalam Aku Ada Hantu 
yang aku pernah post dulu..
thnx for reading!
Aku sebenarnya dah bosan dengan ceritera2 cinta yg tiada titik noktah, pergolakan politik yang semakin hancing, pencarian identiti seorang remaja yg bnyk ke arah kemusnahan, attitude2 munafikin yang berbahaya, orientalis2 yg xboleh terima hakikat Islam, keganasan Zionis trhdp Palestin yg xberkesudahan (sllu kita dgr lalu insaf, namun hanya tiktok simpati), & mcm2 lagi isu yg hari ini kita sedar dan insaf (kekadang penuh keazaman utk berubah) tapi esok tetap seperti semalam! :'(  Tapi aku akan teruskan mengomel bila2 aku suka, huhu~
Hurm, aku xtahu apa motif aku untuk share story ni, bukan nak malukan family aku, bukan nak menakut2kan sesape, bukan! bukan! bukan! Tapi kalau korang terjumpa apa2 iktibar atau pengajaran, take it or leave it! Enjoy yourself!

Sejak aku tahu yg A+Y+A+M bunyi ayam, aku perasan yg khdpn aku xmacam mmber2 kat tadika. Benda ni makin aku perasan sejak aku start duk kat hostel, tiap2 kali aku balik mesti ada cite; yang belah bapak aku xhabes2 berebut harta, kuasa n menatang apa lagi entah. Start dari aku tahu cite tu, awal2 aku tarik diri. Mampos gi korang la na jadi apa pun, korang buat hari2 terakhir mak korang terseksa, jgn harap hidup korang aman kat 'sana' nnt!

Yang belah mak aku, lain pulak cerita, tapi konsepnya sama! HARTA! Aku paham lah harta tu penting, tapi tu harta pusaka, kene redho la dgn wasiat or apa2 yg dah ditentukan, tol x? Tapi ada something yang lain~

Diceritakan: Mcm yang kita tahu, kebanyakan org dulu mengamalkan ilmu2 batin yg berkaitan dgn dunia kegelapan, tp ada jugak yg tak. So, datuk aku mngkin dalam kalangan yg benar tp masalahnya, dia tolong semua jenis orang! Pencuri yang nak terlepas dari dakwaan, pmpuan yg nak minyak pengasih n mcm2 lagi. Aku penah berubat ngan dia sekali je.

So, dlm 'operasi2' yg dia buat tu, (mungkin) ada seekor trsangkut kat nenek aku. Malang tol, nenek aku syg benda tu. Sejak kebelakangan ni bnde tu makin mnjadi2, mungkin sbb nenek aku dah tua n xmmpu lagi na kasi dy makan or wuteva..

Dah mcm2 benda family aku yg lain nampak/dengar dan cuba utk berubat, but the main problem is, dia sayang menatang tu! So? Game over! Takde org dapat tolong dia selagi mana dia xnak lepaskan bnde tu.

Yang latest, ada 'benda' dah masuk dalam akak sedara aku. Kesian sangat! :'( Kadang2 dia merayu2 supaya mak bapak dia bunuh dia, dia tak larat dah nak tanggung kesakitan. Kadang2 dia marah2 suruh semua orang pegi mampos! Kadang2 bila orang suruh bawak mengucap/mengaji/zikir, dia ikut. Tapi kadang2 dia tengking, 'aku bukan Islam! aku xpernah bace benda tu. bodoh.' Kalau korang tengok mngkn akan ada perasaan nak marah, nak nangis, & mcm2 lagi.. Mohon doakan dia cepat sembuh. Dah lama pelajaran dia tertangguh.

Malas dah la aku nak cite, knp? sebab semuanya lebih kurang Jangan Pandang Belakang, Keliwon, Congkak, & ghost story yang lain. Then kes ni buat aku terfikir, 

"Apa yang difikirkan itu, Ada!"

Hantu itu datang dari nafsu. Kalau kita gagal kawal nafsu, ia akan jadi 'hantu'.
Jangan seru!
 ;)

~The End~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...