come with me

July 2, 2011

Pra-Stam [KamiPelajarSekolahAgama]

Final week of June (27-30) : majority mmber2 aku kat skola menyifatkan minggu tu sbg satu sesi pembuangan masa beramai2 yang paling lama sepanjang tahun ni.. apa kes?
Dalam minggu tu skolah aku, atau lebih tepat, telah adakan peperiksaan Pra-Stam utk form 5 di sekolah agama seluruh Pahang. Start dari hari Isnin aku dengar mcm2 ayat, antaranya:

Tak payah lah baca buku, kompem fail!
Toksah la semangat sangat!
Ko nak ambik Stam ke?
Jangan harap aku nak stay lagi setahun kat sini!
Huh, ustaz xpenah masuk kelas, wat pe susah2 nak hapal subjek dia?
Malas aku datang exam!
bla bla bla~

Korang ingat korang dah cukup bagus ke? (ayat zubir) korang ingat saje2 ke exam camtu diadakan? haih, korang ni, tak memikir orang atas langsung, asyik pikir diri sendiri jeh ~.~'

27/6/2011 - Insya' dan Tafsir
Semalam baru balik dari kem di amansari, hari ni terus exam! Pressure gak lah. Aku tengok contoh karangan insya' yg member2 aku cakap 'kompem' masuk tu, kecik, besar, kecik, besar, kecik, kecik lagi, lagi kecik, terus hilang! haha, tertidur teros. tak sempat nak hapal T_T
Tafsir lagi best, xsempat nak bukak pun. mujur gap antara paper tu lama giler, sempat gak hadam 2-3 baris.
Time jawab insya' aku xsempat nak usha orang sebab...err...sebab ngantuk sangat! sampai Irsyad sound aku, "gampang mu ork! tido awal pada aku!" hahaha
Setelah puas krooh3 time insya', aku berazam utk usha seramai yg boleh waktu tafsir (apa punye azam daa).. then usha punye usha, tengok kiri, tengok kanan, tengok belakang sikit (sbb sit aku kat depan sekali ~.~') automatically hati aku ckp "!@#$%^*()" gampang siot! bersepah sireh! @ toyol! Ini tidak adil! Penat2 aku study, alik2 result kau kau kau lagi gempak, mental la ni!

28/6/2011 - Feqah dan Tafsir
Second day, malam tu aku tak hapal sikit pun! Dari lepas maghrib sampai 10.15pm aku buat sireh terbaek punye! Tapi malang tidak berbau, dengan takdir Allah, aku rasa nak pakai beg lain hari tu, dan sireh tu ada dalam beg lagi satu! bhahahaha, penat aku buat sireh, tapi lupe bawak! T_T (Tuhan syg aku lagi kot)
So, apa yg aku jawab? Untuk feqah, aku tulis ape yg aku ingat sbb agak bnyk ada dalam kepala otak aku as ustzh intan 'really awesome!' 
Tafsir? haha, yg ni best. Soalan akhir dia suruh tanda pangkah pada yg salah dan betul pada yg betul. aku buat semua betul pastu bagi orang lain tiru! bhahahaha.. 

29/6/2011 - Nahu dan Tauhid
Petang sebelum tu aku send msg kepada lebih 20 orang utk tanye pasal skop nahu n tauhid (padahal saje nak kaco korang) :D ada lah dalam 10 org reply. Thnx!
Yang ni xbuat sireh dah sebab malas tahap cipan melanda jiwa pada malam tu. Sepanjang malam aku renung je tajuk malaikat, jin, qarin, alam roh, dll. xde niat pun nak hapal.
Nahu ayam parak sebab 'bulatkan yang betul!' tu je! haha, bagi 1000soalan camtu pun aku xkesah.. :))
Tauhid pun lebih kurang nahu gak, so semua settle awal, tapi cikgu2 xbagi keluar awal sebab ada pemantau kat skola. ok, fine! sumbat!

30/6/2011 - Quran Tahriri
Seronok! (ni je yg aku boleh gambarkan) hahax~

Conclusion: (malas la na pikir conclusion, apa kata korang baca ni, then conclude sendiri, okay?)
thnx for reading.

Sekadar pembakar semangat
 =
terbakar tak? hahahaha...

1 comment:

  1. Laa, ingat nk share n0ta stam ke apa.hahaha.. Lucu la.. Papepun, nice share.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...