come with me

March 17, 2011

Leave IT or Take IT !


Dua Nyawa
Inspired by: Musaiyar Aminur Rahman Dsn

8th March - hari tu first day of mid-term exam, tp aku xsedap hati. hari tu jugak aku start demam (smpai skrg xkebah). dan hari tu jugak ada something dlm diri aku yg berubah 132degree (terpaksa & perlu berubah)

budak2 hostel mgkin tahu apa erti 'nyawa' yg aku maksudkan. 
nyawa=handphone
before this, phone buruk tu dah mcm nyawa aku, takkan jaoh dr aku kecuali time g skolah or tuisyen.. tp hari tu ubah segalanya. dua2 phone aku kene rampas dgn warden!! OMG.. rasa resah sioot~
sbb? haha, aku nakal sikit je, xjahat pown :p

tp bila duk pikir balik,
1stly aku xde awek, so aku xperlukan phone tuk contact dia hari2.. :D
2ndly mungkin ada yg mcg aku tuk tnye pndpt, maklumat or wut eva la, harap korg cari solution sndiri k, aku bukan bapak korg (even dlm FB korg jd anak aku :D) lgpun aku bukan betul sgt pun! (tp still waras lorh :D)
3rdly timetable aku tiap2 hari padat, so masa aku text korg tu aku tgah study or buat homework, SO the time that i've used to study langsung xberkualiti n juz wasting my time, serupa je mcm xstudy.. X(
lastly bleh aku save duit nak kawen nnt.. (bhahahahaha, juz kidding :D)

p/s: syukran jazilan buat warden2 (ustaz Saleh, ustaz Raisul) & semua yg terlibat dlm perampasan dua nyawa aku tu. harap dapat simpan elok2 ek, ana dah xde duit nak beli fon baru! hahax..

Open Your Heart
Inspired by: Ciwok Comot, Athirah Addin, Anem Madzz

kenapa open your heart? camni citenya..
sbnrnya aku bukanlah sorang yg suka dengar or baca pndpt org (2tahun lepas la) tp sejak aku rajin buat teori n ramai jugak yg terima, ramai jugak yg hentam aku! (mekasih semua!) aku rasa dah jd 1keperluan bg aku tuk baca n rasa apa yg ada dalam kepala otak korang sume..

firstly aku usha Enna Banana punye blog, (yg di suggest kan oleh ciwok) kira ok la gaya penulisan dia, cool. yg paling menarik entry dia tntg "The Dajjal Song" (http://enna-banana.blogspot.com/2011/02/dajjal-song.html?spref=fb) check it out !


then aku usha pulak Pakcik Kereta Mayat, (yg di suggest kan oleh cik athirah).. pergh, pakcik ni lagi hardcore+lancau parak, sume bende habis dikutuknya, kekadang panas gak baca entry2 dia (haha..) tp pendapat dia still boleh diterima akal n xde lah bertentang ngan syariah.. (http://keretamayat.blogspot.com/)

yang ni aku buat tanpa kebenaran Anem, (jgn mara ek XD) aku usha blog awek2 yang di follow oleh dia.. yg ni 100% diari harian dyorg, apa yang ada dalam kepala otak diorg..
aku nak share 1 je ngan korg, ada sorg minah dari utara ni, aku ingat ayat ni dah oldschool n xde org dah nak guna,
"aku sosial? so what? ada aku kacau mak bapak korang ke? kalau aku buat salah, dosa aku, bukan dosa korang! ke korang nak duduk satu kubur ngan aku? bla bla bla..."
huh~ tergelak sorang aku baca.. X)))

for the conclusion, open your heart, dengar je la nasihat n pendapat orang lain, kalo sesuai ikut, xsesuai simpan dalam kocek seluar sebelah kiri, okay? :D

Ordinary Life
Inspired by: Zubir Yusof

kat FB aku tulis laen, but this is the truth~
urm.. aku tahu aku bukannya baik sgt, xde lah bijak sgt, xde lah alim sgt, xde lah cool sgt, tp golongan ordinary ni buat aku rasa i'm the best! thnx kat korg..

kenapa? aku ckp camtu sebab bila aku tengok cara hidup korg, pemikiran korang, cita2 korang, huh~
biasa je, nothing different with the other!
perumpamaannya mcm bapak korang nelayan, korang tetap berusaha utk jadi nelayan...
(aku xhina nelayan ok, aku hina org yg 'biasa' tuh)

tp kira ok la jugak kan, Nabi juz ckp korang rugi sebab dlm hidup korang hari ni mcm semalam, esok pun mcm ni then begitulah sampai Izrail dtg menjemput..

p/s: teruskanlah kebiasaan dlm kehidupan korang tuh, xpayah majukan apa2! buat biasa je.. X((

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...