come with me

June 9, 2011

When 'They' Come For Me

Semalam aku jadi kucar, sbb ptg semalam aku balik dari hostel ada tok. (aku xbenci dia, aku benci 'bnda' yg ada dengan dia!) Please imagine, time makan dia akan cubit sikit nasi then letak bawah meja! Bagi sape? Semalam masa guruh, dia marah aku, suruh bukak pintu sbb 'adik' nak masuk. Sape menatang tu? Shit!
thats why haru biru sikit, marah, takut, seram, cuak, mcm2 ada. (mujur aku cuti 2hari je)

..::Love Story::..

Sejak aku jadi remaja ni, tiap2 kali tazkirah, ceramah, motivasi or wat eva mesti kaitkan dengan cinta monyet dan couple sampai aku naik bosan dan meluat dengar ceramah :p .. bukan aku egois tapi.. bayangkan orang nak sekat korang makan, boleh ke? No way! Lainlah kalau orang nak kawal pemakanan korang dengan balance diet, sudi jugak kan?

Ada seribu satu cara korang bercinta kan? tp konklusinya ada 5 je, permulaan, perkembangan, konflik, klimaks dan peleraian (ada lagi ke part yg aku lupe?) dan yg membezakan step2 ni adalah jangka masa, short-term or long-term..
(tengok tu, ada yg dah xsetuju! haha.. :p) Aku tengok sume member2 aku yg couple sume gampang, lelaki ke perempuan ke, sama je (tapi lelaki lg siot ah).. kata sayang, kata setia, nak sampai ke jinjang pelamin tapi for the same time msg gak awek lain dgn janji yg sama.. yang aku xleh blah, yang pompuan tu pun same.. dgn alasan buat spare.. hahaha what the hell is going on?

Initial concept: (kalo xsetuju, buat mcm bese, simpan dlm kocek seluar belah kiri)
Cinta merupakan satu dimensi asing bagi remaja, alam tanpa dinding, mereka yang masuk ke dimensi ni seolah2 in a game, LoveGame, setiap cinta yg diperoleh merupakan 'point' yg diperoleh. Thats why muncul golongan yg bermain cinta. Ada gak golongan yg menjadikan cinta yg diperoleh sebagai 'life', dyorg akan jaga cinta tu then bile dyorg kehilangan, they'll die! ustaz aku xmenafikan ada yg bercinta sampai ke jinjang pelamin, tp 1 dalam 1000.. then yg 999 lagi hanyut dlm kegagalan yg abadi sampai mati!

p/s: Sebagaimana yg selalu al-Fadhil al-Ustaz Saleh pesan, laksanakan amar ma'ruf nahi munkar walaupn kita hanya mmpu utk membencinya!
Aku berdiri dlm environment mamat2 yg tgh masyuk brkapel, secara jujur aku dapat kesan lebih bnyk keburukan drpd kebaikan. Tapi aku masih lemah, dan punca kelemahan aku sbb aku xmelaksanakan nahi munkar menjadikan aku 'a part of them!'
Ada org sound aku coz selalu talk about love, "woi, belum masa lg pikir pasal cintan cintun ni!" excuse me, kerana cintalah korang wujud kat muka bumi ni! (dlm hati aku: c'mon la bro, umur aku dah 17, plg noob pun 3tahun lg bapak aku dah bg kawen. Woha!)

Final concept: huh, dah muak dah aku cakap pasal cinta n berlagak mcm pakar bila ada orang tanya. Tapi sesungguhnya, (cewah) setiap percaturan dalam percintaan wajib korg sertakan Tuhan, sbb tanpa Dia, iblis laknatullah ayam je na conquer nafsu korang (penah ke korang dpt control nafsu secara total?) Aku salah sorang yg selalu di'conquer'.. T_T
Carilah cinta!

..::Teori Konspirasi::..

Aku start fanatik dgn teori konspirasi sejak form3, lebih drpd 30 secret society aku cuba kaji. Kalo kat asrama aku tu 4drpd5 bilik mesti ada 1 buku teori konspirasi dgn pelbagai title. Last2 timbul persoalan, ada ke semua ni?
Jawapan yg aku jumpa mmg best: "Setiap yg difikirkan ada! Hanya betul atau salah yang membezakannya."
paham? baru maghrib td (7.14pm 27/5/11) aku paham.. :D

Agak2 korang, sape yg sebar teori2 ni? freemason, illuminiti, bohemian grove dll.? Kalo dyorg sendiri yg sebar, katang giler dyorg nak hadapi dunia ni kan? Sampai skrg aku masih dgr soalan2 sal benda2 ni... berminat tol melayu pasal benda ni kan? (yg xmnt tu diam2 suda la)
untuk budak2 sekolah, suda2 la tanye pasal benda2 ni, bukan korang boleh ubah dunia ni kalo setakat bce buku konspirasi tuh. sejarah pun baru dpt B+.. (ada yg terasa? sorry..)

Initial concept: Best jugak teori2 ni, tp jgn la smpai memudaratkan diri sampai takut kat dyorg lebih daripada korg takut pd Tuhan, dah syirik namanya tu.. naudzubillah..
Final concept: Ada bnyk cara utk menambahkan iman dlm diri, kes ni pun kita boleh jdkan batu loncatan dlm meningkatkan iman. Dengar dan tahu, itu sudah mencukupi bg kita utk buat preparation menanti 'janji Tuhan'..

..::Kawan::..

Petang semalam ada sorang mmber lama aku msg, text punye text, dia pun tanya aku, "kalo ko jd aku la kan, apa ko nak buat kalo ko selalu tolong mmber dgn ikhlas, xde niat tersembunyi, tapi tetibe dia tikam belakang?"
Aku pun dah lama pikirkan benda ni..

Initial concept: Dalam hindu ada konsep Karma, sbnrnya ia datang dari Tuhan jugak, setiap amalan baik dibalas baik, amalan buruk dibalas buruk! Anggaplah perkara2 camtu sbg ingatan dari Tuhan atas setiap prbuatan kita..
Pernah, aku ada member yang mmg xpuas hati ngn sorang ni, then time duduk borak2 dia pun kutuk la, kononnye nak lepas perasaan. Alhamdulillah ada org tegur, "urgh, kenyang aku makan daging member!" (paham x ayat majazi ni?)
Pastu aku blah sbb xde isu yg cocok ngan jiwa aku, pergi pulak kat bilik laen. SubhanAllah! Ada sekumpulan tengah kutuk orang yang mengutuk td!

Final concept: Kalau korang jahil mcm aku, setakat ni xpayah lagi push minda korang utk pahami maksud tersirat Quran, cukuplah renungi maksud tersurat melalui kehidupan korang hari2, Demi Allah, korang akan jumpa kalo korang mengharapkan hidayahNya. (Tapi jgn la jd jahil selama2nya!)


When 'They' Come For Me

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...