come with me

August 5, 2011

Dan 'itu' Milikku..? ^_^

Hey peeps!
Act aku xtau camne, dari mana, bagaimana, aku nak start cite, haha.. Maklumlah, dah 5-6minggu aku simpan (pendam sebenarnya) segala yg aku rasa utk tulis dalam blog nih (sebab dah lama xbalik rumah).. So, aku decide untuk start dari yg latest! :))

Semalam 5Ogos/5Ramadan, tarikh yg aku tunggu dari hari 1st aku sahur kat dewan makan, time tu aku ambik 37biji beras yg telah mnjd nasi, 1/2 ekor ikan yg dibelah dua beserta kuah, 1/4 gelas air teh kelat yg ditambah dgn 0.2liter sky juice, then duduk sorang2 kat meja (ahli bilik aku yg lain still berdengkur, susa tol na kejut dyorg, hadoiyai~). Masa kunyahan pertama tu, susahnye na telan, apatah lagi teringat lak kat Mak, Abah, Akak, Angah, Abg Hamdan n Si kecik (Hazim), nak meleleh rasa ayer mata, mujo ada taik mata yg menggunung sekat.. (euwww) hahax..
*ayat di atas kbnykn adlh majaz

Back to the story, bapak aku dtg ambik aku pas asar smlm, then cam bese, aku letak beg, masuk dalam kete, jalan! Haih, aku dah la pendiam, bapak aku pun pendiam, radio pun diam, dengar bunyi enjin kete je la.. (ni la kebiasaan aku ngn bapak aku time dalam berdua je dlm kete)..
Then time aku pegang Quran, belekbelek, bapak aku tegur,
"Imam mana tahun ni?"
"Erm, kat maahad je, ustaz tak bg form5 keluar sbb da dekat SPM." dia pun terangguk2
"Kat masjid pakcik halim jd imam, 1muka 1rakaat." 2kali aku trkejut,
1st-bapak aku start berborak?
2nd-bile pulak pakcik tu hafal Quran smpai bce 1muka 1rakaat? katang glerr..
patu dia smbung lagi, "Dia baca tengok Quran besar." 
"ouh",  (ptot laa..)
"Awok na jd imam ke mlm ni?"
"Erm, bleh je.." padahal dlm hati cuak gler, aku dah la xngulang lg..
"Malam ni xpayah la lg, tgok dulu camne pakcik tu bawak.."
Ceh, beria tnye, haha.. tp takpela an, slmt aku..
(pastu diam sampai turun dari kete (~_~')

Setibanya aku kat rumah, bapak aku cakap, "tok ada", zasss~ naek bulu roma aku, seram jeh. Time aku masok umah, mak aku tengah nanges, aku pun xtau nape. Then tok aku suruh hntr dia balik umah dia (kat padang jepun) time tu jugak. Bapak aku pun redho je la.. Fuhh~ tenang sikit jiwa raga aku.. :')

Sambil tolong mak aku prepare utk bbuka (maklumlah, aku sorg je yg ada masa tu), mak aku pun cerita la apa yg berlaku. Arghh, aku pun naek tension dgr cite mak aku.. bulan pose pun 'natang' tu wat hal lagi.. S@*#! ;)

Masa tu baru 6.45pm, bapak aku pun lepak jap sambil belekbelek hanfon. Pastu tetiba je bangun masok bilik, xlame kemudian dia keluar bawak sesuatu, letak (separuh campak) atas sofa, lalu berkata,
"adik ambik laptop ni"
what the .......... tanpa sebarang nada, intonasi, mimik muka! Pastu dia pegi ambik broadband, letak atas laptop tu. Giler ah, betol ke x ni? Subhanallah, Allah dgr doa n harapan aku!.. Alhamdulillah.. Baru post yg lepas aku harapkan sebiji... :)
Tengah2 aku 'fly' tu bapak aku ckp lagi, "Laptop tu kosong lagi, abah letak installler je. Install la sendiri.."
bhahahaha, thank you so much my lovely dad! Abah mmg terbaeeeeeek! XD

Hahax, yg aku maksudkan tu laptop ni la.. (selok gler aku..)
ProBook 4420s

Eyt, cite aku xhabis lagi laa, malam tu pulak pegi terawih. Lepas solat tahiyatul masjid, pengerusi msjd dtg duk sblh aku, borak2 sket, then dia ckp, "Imam mlm ni bleh?" tertelan air liur jap aku, tp xcuak mana la sbb time tu org tgah angkat Quran besar letak depan sejadah imam. Tp ttbe pakcik tu cakap separa menjerit, "Simpan Quran tu, al-Hafiz ada mlm ni!" zasss~ dgn pantas aku ckp, "eh, xpe lah, biar je kat situ, mana tau takut tersangkut nnt.." fuhh~ mujur dia setuju, kalo tak, aku blah time tu jugak...

Solat-solat-solat.... sampai habis. Aku tgok jam, 9.45pm.. woi, lamenye, standard mmber2 aku 9.30pm da abes.. tp xpe la.. then, time salam, ada yg senyum je, ada yg tepuk2 bahu aku, (bangga la jugak) tp bapak aku plg bangga sekali aku rase.. haha..
(dah balik bru aku tau yg biasanya habis terawih kul 10.30pm.. hahaha)

p/s: Bnyk kegembiraan yg Tuhan bg kat aku semalam. Harap aku xlupa diri bahkan dapat tingkatkan ibadah. Mohon doa yea! Amiin!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...